سامانه مراقبت از خانواده

هک کد واتساپ مراقب هک شدن واتساپ خود باشید!

هک کد واتساپ: پیام رسان ها نزدیک به یک دهه است که به زندگی ما آدم ها وارد شده اند و کمک زیادی به ما کرده اند. تا قبل از اینکه استفاده از پیام رسان ها در بین مردم کشور های مختلف رواج پیدا کند، همه ما از سامانه SMS (Short Message Service) استفاده می کردیم و فقط می توانستیم به واسطه آن رشته های متنی را برای یک دیگر ارسال کنیم که برایمان هم هزینه داشت.

برای ارسال تصاویر یا ویس های مختلف نیز نیاز داشتیم که سرویس MMS (Multimedia Message Service) را فعال کنیم که هزینه های بسیار بیشتری برای ما داشت. اما با ظهور پیام رسان ها، این مشکل تقریبا برای همه افراد حل شد و در حال حاضر همه کسانی که گوشی های لمسی دارند، توانایی استفاده از این نرم افزار های کاربردی را دارند.

واتساپ یا واتس اَپ (Whatsapp) یکی از بهترین و محبوب ترین این نرم افزار های پیام رسان است که توسط بریان اکتون و یان کوم در سال 2009 طراحی و تولید شد و به دنیای مجازی پا گذاشت. پیشرفت واتساپ کمی طول کشید اما پس از 5 سال، کم کم در سال 2014 در حال پیشرفت بود که مارک زاکربرگ، این اپلیکیشن را شناسایی کرد و با 4 میلیارد دلار، واتساپ را در سال 2014 خریداری کرد.

از آن پس واتساپ به یکی از مهم ترین پیام رسان هایی است که امروزه بیش از 2 میلیارد نفر در روی کره زمین (بیش از نصف جمعیت افراد متصل به اینترنت در دنیا) این اپ را روی گوشی خود دارند و آن را استفاده می کنند.

در ادامه این مقاله در وب سایت mobile-tracker-free.ir، قصد داریم دو روش خطرناک هک واتساپ را برای شما شرح دهیم تا بتوانید آنها را بشناسید تا به این شکل در دنیای مجازی هک نشوید.

امنیت واتساپ

یکی از موضوعاتی که درباره بسیاری از پیام رسان ها مورد اهمیت است و افراد زیادی به آن اهمیت می دهند و حتی اپلیکیشن پیام رسان روی گوشی خود را به واسطه آن انتخاب می کنند، امنیت یک نرم افزار پیام رسان است. این موضوع درباره شبکه های مجازی مانند اینستاگرام، توییتر و فیسبوک نیز صدق می کند.

واتساپ یکی از امن ترین پیام رسان هایی است که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. امنیت یک پیام رسان یا شبکه اجتماعی، به دو بخش تقسیم بندی می شود. امنیت سرور و امنیت کاربر. تمامی شرکت هایی که اپلیکیشن های اینچنین طراحی و تولید می کنند، موظف هستند که امنیت سرور خود را تا آخرین حد، بالا نگه دارند تا بتوانند اعتماد مخاطبان خود را جلب کنند.

اما بخش دیگر امنیت که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، امنیت اپ از طرف کاربر است. از آنجایی که امنیت سمت سرور بسیاری از شبکه های اجتماعی مختلف، بسیار بالاست و هک شدن آنها از طرف سرور تقریبا غیر ممکن است، بیشتر هکر ها تلاش می کنند تا هدف خود را از طریق اکانت خودش هک کنند تا بتوانند به اطلاعات شخص دسترسی پیدا کنند.

برای همین تولید کنندگان اپلیکیشن های مربوط به شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، موظف اند که در اپلیکیشن خود قابلیت هایی قرار دهند تا بتوانند امنیت کاربر را بالاتر ببرند. واتساپ به واسطه کمتر کردن دسترسی های خاص و اضافه کردن قابلیت های بسیار مناسب مثل احراز هویت دو مرحله ای یا رمز عبور برای ورود به پیام رسان، این امنیت را تا حد بالایی، زیاد کرده است. اما این به این معنی نیست که نمی توان واتساپ را هک کرد.

یکی از مزایایی که پیامرسان هایی مثل واتساپ نسبت به شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، این است که برای واتساپ شما نیازی به Username و Password ندارید و برای ورود کد تایید می خواهید. در واتساپ کار به این شیوه است که شما، شماره خود را وارد کرده و سپس منتظر می مانید که یک کد یک بار مصرف برای شما ارسال شود. بعد از اینکه این کد برای شما ارسال شد، شما آن را در جای مورد نظر وارد کرده و وارد حساب تان می شوید. اما متاسفانه هک واتساپ با کد تایید نیز یکی از روش های هک واتساپ است که باید به آن دقت داشته باشید تا توسط این روش هک نشوید یا اگر هک شدید، این مشکل را به سرعت حل کنید.

در مقاله های دیگر وب سایت ایران سوشیال، درباره روش های مختلف و خاص هک واتساپ صحبت شده است تا شما آنها را بشناسید و برای ایستادگی در برابر آنها آماده باشید. در ادامه قصد داریم دو تا از پیچیده ترین این روش ها که به هک واتساپ با کد تایید مربوط می شوند را به شما پیشنهاد کنیم.

هک کد واتساپ؛ مراقب هک شدن واتساپ خود باشید!
هک کد واتساپ؛ مراقب هک شدن واتساپ خود باشید!

هک واتساپ با کد تایید؛ حواستان به کد تایید باشد!

همانطور که گفته شد، یکی از مهم ترین برتری هایی که پیام رسان های مختلف نسبت به شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و توییتر دارند، این است که ورود به اکانت از طریق یک کد 6 رقمی یک بار مصرف انجام میشود. همه شما با این روند آشنا هستید و بار ها آن را تجربه کرده اید. اینکه شماره خود را در پیام رسان وارد کرده و بعد از تایید، کد 4 یا 6 رقمی که برایتان ارسال می شود را وارد می کنید و وارد اکانت خود می شوید.

اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که ممکن است بتوانند شما را از طریق همین کد به دو روش مختلف هک کنند. در ادامه قصد معرفی این دو روش را داریم.

روش 1: اسپوفینگ

اسپوفینگ یکی از روش های هک واتساپ است که به واسطه آن، فرد کاری می کند که کد همزمان برای شما، برای او هم ارسال شود تا بتواند به اکانت شما نفوذ کند. برای اسپوفینگ شخص نیاز به دو چیز خیلی مهم در گوشی شما دارد. اولین دیتا یا اطلاعات مورد نیاز او IP شما و دومین دیتای مورد نظر Mac Address شما است. این دو گزینه در کنار همدیگر آدرس شما در دنیای مجازی را تشکیل می دهند.

از این نظر به آن نگاه کنید که برای مثال می خواهید به شخصی آدرس منزلتان را بدهید. شما آدرس خیابان ها، کوچه و پلاک خانه و حتی زنگ چندم را به شخص می گویید تا بتواند منزلتان را پیدا کند. در دنیای دیجیتال نیز همچنین جریانی اتفاق می افتد. وقتی شخصی می خواهد شما را پیدا کند باید این کار را از طریق آدری آی پی و مک انجام دهد. اما نکته جالب این است که IP شما با هر بار متصل شدن به یک اینترنت جدید عوض می شود و در لوکیشن های مختلف نیز متغیر است اما Mac Address شما یک چیز ثابت است.

در هر صورت اگر شخص بتواند به این دو گزینه دسترسی پیدا کند و IP و Mac گوشی خود را به مانند گوشی شما کند، می تواند شما را هک کند. بعد از بدست آوردن و تنظیم این دو مورد، فقط کافی است که یک بار برای ورود به واتساپ با شماره شما تلاش کند. اس ام اس حاوی کد تایید، هم برای شما و هم برای شخص هکر ارسال می شود. باگی که هکر ها به خوبی روش استفاده از آن را بلدند. چون بسیاری از گوشی ها دو سیم کارته شده اند و ممکن است دو شماره مختلف، با یک IP و آدرس Mac شناخته شوند. از این رو سیستم احراز هویت واتساپ دچار مشکل می شود و کد را برای هر دو شماره ارسال می کند.

روش های هک کردن کد واتساپ

روش 2: هک از طریق ویس میل

کد های تایید 6 رقمی واتساپ به جز به حالت اس ام اس، از طریق تماس نیز به شما تحویل داده می شوند. شما می توانید حالت تماس را فعال کرده و پس از اینکه گوشی شما زنگ خورد، کد را از اپراتور دریافت کنید و وارد کنید. اگر هم موفق به جواب دادن تماس نشوید، این پیغام به صورت یک پیام صوتی یا Voice Mail برای شما به جای خواهد ماند.

برخی از هکر ها می توانند با دسترسی به بخش های از مخابرات و هک کردن برخی از ارگان های خاص، به پیام های صوتی شما دسترسی داشته باشند. از این رو گاها این هکر ها، در شب تلاش می کنند تا با شماره شما وارد واتساپ شوند و حالت دریافت کد را روی تماس می گذارند. و به این روش است که میتوانند به راحتی واتساپ شما را هک کنند.

مقابله با هک کد واتساپ

معمولا در دنیای امنیت و هک، پیشگیری بهتر از درمان است. اما درباره این دو روشی که امروز توضیح دادیم، راه هایی زیادی برای پیشگیری وجود ندارد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که مواظب باشید کسی IP و Mac Address شما را بر ندارد. اما نکته مهم در مقابله با این روش هک این است که به محض دیدن اس ام اس کد تایید یا پیام صوتی آن، به هک شدن، شک کنید و مراقبت خود را دو برابر کنید و به دنبال اتفاقات مشکوک بگردید.

برای مثال با گوشی دیگر، وضعیت آنلاین بودن خود را چک کنید یا در صورتی که اینترنت خودتان قطع است، به خود از طریق دوستانتان پیامی بفرستید و ببینید که دو تیک خاکستری یا حتی دو تیک آبی می شود یا نه؟

در این مرحله خیلی مهم است که به سرعت تشخیص دهید که هک شده اید تا جلوی آن را بگیرید. شما همچنین می توانید Delete Account کرده و سپس دوباره Login کنید.

در این مقاله در مجله امنیت شبکه های اجتماعی تلاش داشتیم تا شما را با دو روش مهم خطرناک هک کد واتساپ آشنا کنیم تا آنها را به خوبی بشناسید و مواظب آنها باشید.

سوالات متداول

هک واتساپ با کد تایید چگونه انجام می شود؟

با روش اسپوفینگ، این کار امکان پذیر می باشد.

برای مقابله از هک شدن در واتساپ چه راه حلی وجود دارد؟

تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که مواظب باشید کسی IP و Mac Address شما را بر ندارد.


«اطلاعیه ی مهم»

با درود و احترام بدینوسیله به اطلاع می رساند: فعالیت تیم کارشناسان و متخصصین، صرفاً در جهت آموزش و اطلاع رسانی در خصوص اقدامات پیشگیرانه به منظور افزایش سطح آگاهی و امنیت کاربران شبکه های اجتماعی و جلوگیری از دستیابی غیر مجاز به داده های شما در سیستم های رایانه ای ( هک شدن ) می باشد و این مجموعه هیچ گونه خدماتی در راستای درخواست هک، مسوولیت و پیامدهای ناشی از آن را تحت هیچ عنوان و به هیچ شرطی نمی پذیرد. امیدواریم مطالعه ی مستمر موضوعات آموزشی ما و دنبال کردن آنها ضمن سودمند بودن، راهی مطمئن و قابل اعتماد برای ارتقای امنیت و افزایش درصد ضریب جلوگیری و نفوذ به حوزه های شخصی و خصوصی شما باشد.

آسودگی خاطر شما در استفاده از رسانه های اجتماعی و کمک به محافظت از داده هایی که در فضای مجازی به اشتراک می گذارید هدف و آرمان ماست.

با تجدید احترام

https://spy24.app/free-whatsapp-tracker-app

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا