سامانه مراقبت از خانوادههک اینستاگرام

افزایش امنیت پیج اینستاگرام و ضد هک کردن آن

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر اطلاعات افزایش امنیت پیج اینستاگرام شما هک شود و یا از بین برود، باید چه راهکاری پیش بگیرید تا این مشکل را رفع کنید؟ با ما در ادامه همراه باشید تا روش های کاربردی و کارآمدی را برای تامین امنیت پیج اینستاگرام و ضد هک کردن اکانت، به شما آموزش دهیم تا بدون اینکه نیاز باشد تا هزینه ای پرداخت کنید، خودتان امنیت پیج اینستاگرامی خود را تامین کنید.

ما در این مقاله ابتدا به بررسی دلایل و عوامل هک شدن پیج اینستاگرام پرداخته و سپس صحت عملکرد افراد و شرکت هایی را که با عناوین مختلف، ادعای تامین امنیت اکانت های اینستاگرام را می کنند، بررسی خواهیم کرد. در پایان نیز راهکارهایی را که با استفاده از آن ها می توانید به سادگی امنیت پیج خود را افزایش دهید، معرفی خواهیم کرد تا از شر کلاهبرداران و افرادی که از این طریق قصد سودجویی از شما را دارند، در امان بمانید.

هک اینستاگرام
هک اینستاگرام

آیا اینستاگرام هک می شود؟

این سوالی است که ممکن است در ذهن هر فردی پیش بیاید. اینستاگرام سال هاست که زیر نظر فیس بوک فعالیت می کند و سابقه خوبی در تامین امنیت حساب های کاربری خود دارد. با این حال چرا ما هر روز اخباری مبنی بر هک شدن اکانت ها و پیج های مختلف در اینستاگرام می شنویم؟

پاسخ به این سوال ساده است. اینستاگرام از امنیت بالایی برخوردار است اما آنچه که باعث هک شدن حساب های کاربری در این شبکه اجتماعی می شود، نا آگاهی خود کاربران است که سبب می شود تا فاکتورهای امنیتی را مد نظر قرار نداده و امکان هک کردن اکانت اینستاگرام خود را به دیگران بدهند.

هک شدن یا از دسترس خارج شدن؟

هک شدن پیج اینستاگرام به این معنی است که فردی بتواند به اطلاعات اکانت شما دست پیدا کرده و با رمز عبور شما، به صفحه اینستاگرامی شما ورود پیدا کند. در صورت بروز این موقعیت، هکر می تواند کنترل کل اکانت اینستاگرام شما را در دست گرفته و هر تغییری که بخواهد در آن ایجاد کند.

اما از دسترس خارج شدن یا دیسیبل شدن پیج به معنی هک شدن آن نیست و به موقعیتی گفته می شود که پیج شما توسط افراد مختلف ریپورت می شود و سپس اینستاگرام پیج شما را از دسترس خارج می کند. در این شرایط شما نمی توانید به حساب خود وارد شوید و به طور کلی حساب شما از دسترس خارج خواهد شد.

خوشبختانه هر دو نوع این مشکلات به سادگی قابل حل هستند و به سادگی می توان حتی پس از ایجاد چنین مشکلی، آن را رفع نمود.

بازگرداندن پیج هک شده اینستاگرام

اینستاگرام راهکاری را برای کسانی که پیج آن ها به دلایل مختلف مثل سهل انگاری در انتخاب پسورد مطمئن، هک می شود، اندیشیده است که با استفاده از آن می توانید به سادگی و بدون نیاز به هزینه، پیج خود را در 90 درصد موارد بازگردانید!

برای این منظور تنها کافی است از طریق وب سایت رسمی اینستاگرام (Instagram.com) گزارش هک شدن حساب کاربری خود را ارسال کنید! تیم امنیت اینستاگرام تمام ورود و خروج ها به حساب کاربری شما را تحلیل می کنند و آخرین تغییرات صورت گرفته در حساب کاربری شما را مورد بررسی قرار می دهند. در صورتی که احراز شود که کنترل پیج شما به دست شخص دیگری افتاده است، دسترسی شخص را از حساب کاربری شما گرفته و پیج را دوباره به خودتان باز می گردانند!

به همین سادگی همه چیز قابل حل است و هیچ نیازی به پرداخت هزینه به کسانی که مدعی تامین امنیت اینستاگرام هستند، نخواهد بود! تنها کاری که باید انجام دهید وارد شدن به بخش گزارش هک شدن در وب سایت رسمی اینستاگرام و ارسال یک گزارش به زبان انگلیسی است. ما در بخشی از مبحث بازگردانی پیج هک شده اینستاگرام، چگونگی ارسال این گزارش را توضیح داده ایم که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه نمایید.

افزایش امنیت اینستاگرام و ضد هک کردن آن
افزایش امنیت اینستاگرام و ضد هک کردن آن

بازگردانی پیج مسدود شده

همانطور که اشاره شد، یک روش دیگر برای از دسترس خارج شدن حساب کاربری شما وجود دارد که آن ریپورت شدن صفحه شما می باشد. اینستاگرام برای جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه، پورنوگرافی، توهین و سایر موارد، ساز و کاری را اندیشیده که به واسطه آن کاربران می توانند صفحاتی را که اینگونه مطالب را انتشار می دهند ریپورت یا گزارش کنند.

پس از گزارش این صفحات توسط چند کاربر مختلف در بازه های زمانی متفاوت، اینستاگرام مجاب می شود که صفحه مورد نظر دارای محتوای غیر اخلاقی یا مجرمانه است و سپس بدون اعلام هشدار قبلی، صفحه را کاملا مسدود می کند! در این شرایط بسیاری از افراد گمان می کنند که پیج آن ها هک شده است، در حالی که اینگونه نیست و در حقیقت پیج آن ها از طرف خود اینستاگرام مسدود شده است.

تعداد گزارشات و ریپورت صفحات در اینستاگرام بسیار زیاد است و همین موضوع سبب می شود تا دقت در مسدود سازی به شدت کاهش پیدا کند. لذا تا آنجا که به نظر می رسد، اینستاگرام تنها به نظر کاربرانی که گزارش را ارسال می کنند بسنده کرده و بدون اینکه محتوای صفحه شما را به دقت بررسی کند، آن را مسدود می سازد!

این موضوع سبب می شود تا مشکلاتی برای کاربران اینستاگرام ایجاد شود. سودجویان با آیپی و اکانت های مختلفی که در اختیار دارند، به سراغ پیج شما رفته و آن را طی چند روز متوالی، از اکانت ها و آیپی های مختلف ریپورت پورنوگرافی می کنند! سپس پیج شما مسدود خواهد شد و به این ترتیب در قبال بازگرداندن پیج شما، از شما اخاذی می کنند! کاری ساده و پر درآمد!

بازگرداندن پیج های مسدود شده در اینستاگرام بسیار ساده است! نیازی به پرداخت هزینه به تامین کننده های دروغین امنیت اینستاگرام نیست و خودتان به سادگی می توانید آن را انجام دهید. تنها کافی است به وب سایت رسمی اینستاگرام مراجعه کرده و گزارشی را مبنی بر رفع مسدودیت پیج خود، ارسال کنید! ما در گذشته در رابطه با چگونگی بازگردانی پیج ریپورت شده در اینستاگرام نیز صحبت کرده و روش انجام آن را آموزش داده ایم که پیشنهاد می کنیم، آن را مطالعه نمایید.

تامین امنیت اینستاگرام ؛ دروغ یا واقعیت؟

با این که مشکلات ذکر شده، راهکارهایی ساده برای رفع دارند، اما عده ای از عدم آگاهی کاربران سوء استفاده نموده و همین راهکارهای رایگان و ساده را با قیمت های هنگفتی به فروش می رسانند! این افراد تنها کاری که انجام می دهند ارسال یک گزارش به اینستاگرام برای رفع مسدودیت و یا بازگرداندن پیج هک شده است!!!

این افراد از عدم آگاهی و کمبود مهارت زبان انگلیسی قربانیان ریپورت یا هک اینستاگرام سوء استفاده کرده و با استفاده از تجربه ای که در این راه بدست آورده اند، پیام هایی را برای اینستاگرام ارسال می کنند تا بالاخره اینستاگرام صفحه شما را از حالت هک شده یا ریپورت شده خارج کند!

به همین سادگی! آن ها اطلاعات پیج شما را می گیرند، از شما می خواهند در پیج خود تبلیغات کار آن ها را نمایید و در پایان با استفاده از اطلاعاتی که دارند، می توانند هر زمان دیگری که خواستند، پیج شما را این بار خودشان هک کنند! به عبارت ساده تر، شما یک بار به این افراد اعتماد کرده و پس از آن باید برای از دست نرفتن اطلاعات پیج خود، به خواسته های آنان تن دهید.

شیوه کار

برخی از این افراد تنها در صورتی که به آن ها نیاز داشته باشید به شما کمک خواهند کرد تا پیج خود را دوباره بدست آورید که در قبال این کمک از شما هزینه ای نیز خواهند گرفت. اما برخی دیگر نیز وجود دارند که پای خود را فراتر از این گذاشته و به نوعی با استفاده از عبارت تامین امنیت اینستاگرام اقدام به کلاهبردای می کنند!

این افراد با استفاده از آیپی های مختلف و اکانت های مختلفی که دارند، پیج شما را ریپورت می کنند. پس از ارسال ریپورت های مختلف، اینستاگرام پیج شما را مسدود می کند. این افراد به شما از طریق ارتباطی دیگری پیام می دهند که پیج شما هک شده است و باید برای بازگردانی آن مبلغی را به ما پرداخت کنید. پس از دریافت مبلغ، گزارش رفع مسدودیت را به اینستاگرام ارسال می کنند و ایسنتاگرام مدتی بعد پیج شما را باز می کند!

به همین سادگی و بدون اینکه حتی دانشی از هک و امنیت داشته باشند، با ادعای تامین امنیت اینستاگرام از شما سودجویی کرده و متاسفانه شما تنها قربانی عدم آگاهی خود خواهید شد. در صورتی که اگر کمی در این رابطه مطالعه می داشتید، می توانستید بدون نیاز به هیچ هزینه ای، سریعا پیج خود را بازگردانید.

برخی دیگر از این افراد نیز وجود دارند که در قبال بازگردانی پیج شما، از شما می خواهند تا تبلیغات آن ها را در صفحه خود نمایید و حتی ایمیل دسترسی به حساب را مطابق خواسته آنان تغییر دهید تا هر زمانی که اراده کردند، بتوانند به طور کلی پیج شما را پاک کنند! عده ای نیز فریب این افراد را خورده و در عین ناباوری، تمام اطلاعات خود را در اختیار این افراد قرار می دهند و به تمامی دستورات آن ها گوش فرا می دهند!

روش های تامین امنیت اینستاگرام

تامین امنیت اینستاگرام تنها و تنها به دو مورد وابسته است: کاربر و سرور! ما تا حد زیادی از سرورهای اینستاگرام مطمئن هستیم و می دانیم که دسترسی و نفوذ به این سرورها کار هر کسی نیست. اما کاربران اینستاگرام به شدت آسیب پذیر هستند و در اکثر مواقع می توان اطلاعات حساب کاربری آنان را بدست آورد.

شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام موظف هستید که تمامی اقدامات امنیتی حساب کاربری خود را که از طرف اینستاگرام پیشنهاد شده است، انجام دهید. ما در گذشته در رابطه با راهکارهای جلوگیری از هک اینستاگرام مفصلا صحبت کرده و به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را حتما مطالعه فرمایید. با این حال در زیر به طور خلاصه برخی از مهمترین راهکارهای افزایش و تامین امنیت اینستاگرام را معرفی نموده ایم.

  1. تغییر حساب کاربری‌ به خصوصی یا Private
  2. اطلاعات مهم خود را private نگه دارید
  3. اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را ندهید
  4. فالوور هایی که نمیشناسید را بلاک کنید
  5. تگ کردن را به صورت تایید دستی فعال کنید
  6. فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای
  7. انتخاب پسورد قوی
  8. پیوند اکانت فیسبوک به اینستاگرام
  9. دسترسی‌ برنامه های شخص ثالث را به اینستاگرامتان قطع کنید
  10. درخواست تائید حساب کاربری اینستاگرام
  11. آپدیت منظم اینستاگرام
  12. ثبت ایمیل و شماره موبایل و تایید آنها در پیج
  13. استفاده از Access Data در اینستاگرام
  14. بررسی قسمت login activity برای افزایش امنیت پیج در اینستاگرام

تغییر حساب کاربری‌ به خصوصی یا Private

از جمله مهمترین روش های تامین و حفظ امنیت اینستاگرام این است که حساب خود را Private کرده و آن را فقط محدود به دوستانی کنید که قابل اعتمادند و آنها را می‌ شناسید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد Profile حساب کاربری‌ خود شده آیکون سه خطی در بالا سمت راست را انتخاب کنید و وارد “Settings” شوید.
  • در بخش تنظیمات گزینه “Privacy” را انتخاب کنید و سپس وارد قسمت “Account privacy” شوید.
  • گزینه “Private account” را فعال نمایید.

اطلاعات مهم خود را private نگه دارید

سعی کنید در بخش معرفی خود اطلاعات بیش از حد از خودتان وارد نکنید و با عدم انتشار آنها به حفظ حریم شخصی‌ و امنیت اینستاگرام خود کمک کنید. اگر از خود اطلاعات زیادی نوشته اید می توانید به بخش Edit Profile بروید و آنها را حذف کنید.

اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود ندهید

مخفی نگه داشتن موقعیت مکانی یکی از راهکار های کمک به حفظ امنیت خود در اینستاگرام و دنیای دیجیتال و واقعی می باشد. موقعیت مکانی یا location خود را در اینستاگرام‌ غیر فعال نمایید. به علاوه توجه داشته باشید که در عکس‌ هایی که از خود منتشر می کنید موقعیت‌ تان را ننویسید.

فالوور هایی که نمیشناسید را بلاک کنید

ممکن است افرادی در بین فالوور هایتان ببینید که آنها را نمی شناسید و یا کامنت های نامربوطی را در زیر پست های شما می گذارند. بهتر است افرادی را که در لیست فالوور های خود نمیشناسید بلاک کنید تا دسترسی شان را به عکس ها و مطالب خود ببندید.

  1. به لیست فالوورهای خود رفته و فردی را که می خواهید بلاک کنید انتخاب کنید و به پروفایل او بروید.
  2. آیکون سه نقطه بالای صفحه را بزنید و گزینه “Block” را انتخاب نمایید.

تگ کردن را به صورت تایید دستی فعال کنید

تصور کنید فردی برای خصومت و یا هر دلیلی حساب اینستاگرام شما را در عکس نامناسبی تگ (Tagging) بکند. و یا شما عکسی را با دوست‌تان انداخته‌اید که نمی‌خواستید منتشر کنید ولی دوست‌ شما این عکس را در اینستاگرام منتشر می‌کند و شما را تگ می‌کند یعنی نام شما و حساب کاربری اینستاگرام‌تان به آن عکس اضافه می‌شود!

برای اینکار باید گزینه تگ کردن را به حالت دستی تغییر دهید به این معنی که شما تشخیص بدهید کدام عکس به شما تعلق دارد یا نه.

  • در بخش پروفایل خود در اینستاگرام وارد “Settings” شوید و سپس گزینه “Privacy” را انتخاب نمایید.
  • گزینه “Tags” را انتخاب کنید و در این صفحه گزینه “Manually Approve Tags” را فعال نمایید.

فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای برای تامین امنیت اینستاگرام

برای افزایش امنیت پیج در اینستاگرام باید Two-factory authentication (تایید هویت دو مرحله ای) را فعال کنید. برای انجام این کار باید به بخش “Setting” رفته و “Security” را انتخاب کنید و سپس گزینه “Two-factory authentication” را بزنید.

انتخاب پسورد قوی برای بالا بردن امنیت اینستاگرام

برای ساخت یک پسورد قوی هرگز از تاریخ تولد، شماره تلفن، اسم های آشنا و اعداد و حروف متوالی استفاده نکنید. در واقع پسوردی که ایجاد می کنید باید حداقل متشکل از ۸ کاراکتر باشد که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد مختلف کاراکتر ها و نمادهای خاص مثل @#*&/%$ باشد. به عنوان نمونه یک پسور قوی و مناسب می تواند به این صورت باشد: L*9#c0D/70f$^a

تغییر نام آیکون برنامه ها در صفحه اصلی اندروید

پیوند اکانت فیسبوک به اینستاگرام

یکی از راه هایی که می توان با آن وارد اینستاگرام شد فیسبوک شما می باشد. برای بالا بردن امنیت و جلوگیری از هک شدن اینستاگرام خود، اکانت فیسبوکتان را به اینستاگرام وصل کنید:

  1. وارد قسمت “Setting” شوید و سپس “Account” را انتخاب کنید.
  2. گزینه “Linked accounts” را بزنید و پس از آن گزینه “Facebook” را انتخاب نمایید.
  3. اکنون با وارد شدن به صفحه فیسبوک اطلاعات ورود به اکانت خود را وارد کنید.

دسترسی‌ برنامه های شخص ثالث را به اینستاگرامتان قطع کنید

ممکن است شما با حساب اینستاگرام خود در برنامه های دیگر حساب کاربری ایجاد کرده باشید و این برنامه ها به حساب شما دسترسی داشته باشند. این دسترسی‌ ها را کنترل کنید و تنها به اپلیکیشن‌‌ هایی اجازه دسترسی دهید که قابل اعتماد هستند.

درخواست تایید حساب کاربری اینستاگرام

Request Verification یا همان درخواست تایید حساب برای صحت اعتبار حساب‌ های برخی کاربران اینستاگرام می باشد. برای ارسال درخواست تایید باید وارد “Settings” شوید و سپس گزینه “Account” را انتخاب کنید و در نهایت “Request Verification“ را انتخاب نمایید. در این صفحه باید نام خود را وارد نمایید و کپی کارت شناسایی خود را که دارای عکس، نام و تاریخ تولد شماست ارسال کنید.

آپدیت منظم اینستاگرام

همچون هر برنامه دیگری که ممکن است باگ و مشکلات نرم افزاری داشته باشد اینستاگرام نیز مشکلاتی ممکن است داشته باشد که هر چند وقت یک بار با انتشار نسخه جدید و بهبود یافته این مشکلات رفع می شوند. برای به روز رسانی اینستاگرام خود می توانید از گوگل پلی یا اپ استور استفاده کنید.

ثبت ایمیل و شماره موبایل و تایید آنها در پیج

ثبت ایمیل

هنگامی که از شماره موبایل خود در حین ثبت نام اینستاگرام استفاده می کنید باید حتما ایمیل خود را نیز پس از آن ثبت و “Confirm” کنید. اگر این کار را انجام ندهید پیج شما شناسنامه ندارد. برای انجام این کار:

  • وارد “Settings” شوید و سپس گزینه “Account” را انتخاب کنید.
  • در بخش “Personal information” ایمیل مورد نظر را وارد کرده و ثبت کنید.
  • سپس از طرف اینستاگرام ایمیلی ارسال می شود که باید روی “Confirm” بزنید.

ثبت شماره موبایل

اگر زمان ثبت نام در اینستاگرام از ایمیل خود استفاده کرده اید باید شماره موبایل خود را نیز برای بالا بردن امنیت اینستاگرام وارد کنید:

  • وارد “Settings” شوید و سپس گزینه “Account” را انتخاب کنید.
  • در بخش “Personal information” شماره ای که در دسترس دارید را وارد کنید.
  • یک کد 6 رقمی به همان شماره موبایل وارد شده پیامک می شود که با وارد کردن این کد، شماره موبایل شما تایید خواهد شد.

چک کردن Access Data در اینستاگرام

وارد “Settings” شوید و در بخش “Security” گزینه “Access data” را انتخاب کنید. اکنون در صفحه “Account Data” می توانید کل تغییرات مهمی که تا به حال در پیج خود انجام داده اید را مشاهده کنید مانند:

  • تغییرات پسورد
  • تغییرات ایمیل
  • تغییرات شماره موبایل
  • تعداد و زمان ورود و خروج ها از اکانت
  • اکانت هایی که فالو و آنفالو کرده اید
  • اکانت هایی که بلاک کرده اید
  • اسم پیج و نام هایی که تا به حال ثبت کرده اید
  • تغییرات قسمت بیو اینستاگرام

تغییرات بسیار دیگری نیز در این قسمت علاوه بر موارد بالا مشاهده خواهید کرد که مهمترین آنها تغییرات ایمیل و شماره موبایل می باشد. از طریق این قسمت و مشاهده ی تغییرات می توانید بفهمید چه کسی جز شما می تواند وارد اکانت شما شود و این موضوع را پیگیری 

بررسی قسمت Login activity برای افزایش امنیت پیج در اینستاگرام

وارد “Settings” شوید و در قسمت “Security” گزینه “Login activity” را انتخاب کنید. در بخش “Login activity” می توانید سیستم هایی که به اکانت شما دسترسی دارند را ببینید و این سیستم ها را “Log Out” کنید و دسترسیشان را ببندید.

نکات کلی و مهم در خصوص تامین امنیت اینستاگرام

  • در صورتی که حساب های زیادی را در اینستاگرام مدیریت میکنید از یک پسورد برای تمامی حساب استفاده نکنید.
  • پسوردی که برای اکانت خود ایجاد کرده اید با رمز ایمیلی که در قسمت Edit Profile ثبت شده مشابه نباشد.
  • از سیستم های دیگر وارد اکانت خود نشوید و یا در صورت ورود، پس از اتمام فعالیت خود در اینستاگرام log out کنید اطلاعات خود را در آن سیستم ذخیره نکنید.
  • از برنامه ها یا سایت هایی که اطلاعات اکانت شما را میخواهند کمتر استفاده کنید.
  • اگر اکانت شما هک شد میتوانید از طریق ایمیل پیج هک شده خود را برگردانید و یا برای بازگردانی پیج خود به برقراری تماس با پشتیبانی اینستاگرام بپردازید.
  • اطلاعات شخصی خود را (سال تولد و…) به افرادی که نمی شناسید ندهید.
  • از نصب برنامه های مشکوک و بدون منبع معتبر بپرهیزید.

نوشته افزایش امنیت اینستاگرام و ضد هک کردن آن اولین بار در وبلاگ سامانه مراقبت از خانواده. پدیدار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا