هك كردن تلگرامبرنامه هک و کنترل واتساپردیابی کنترل گوشی تلفن همراهسامانه مراقبت از خانوادهکنترل کامل تلفن همراه همسر و فرزندانکنترل گوشی اندروید از راه دورکنترل گوشی های اندرویدی از راه دورنرم افزار ردیابی رایگاننرم افزار ردیابی ردیاب گوشی و موبایلنرم افزار کنترل والدیننرم افزار هک گوشیهک اینستاگرامهک کنترل گوشی همسر و فرزندانهک و کنترل گوشی اندروید

چگونه از هک گوشی خارج شویم!؟

ترس هک شدن گوشیت رو داری؟

احساس میکنی هک شدی؟

چگونه از هک گوشی خارج شویم!؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات این مقاله از سایت mobile-tracker-free را مطالعه کنید.

اطلاع از این که کسی برخلاف میلتان به گوشی شما دسترسی پیدا کرده می‌تواند ترسناک باشد. همه ما اطلاعات مهم و شخصی بسیار زیادی را در گوشی خود نگهداری می‌کنیم. در چنین شرایطی، امنیت گوشی بسیار حائز اهمیت می‌شود. اگر فکر می‌کنید هک شده‌اید لازم است تا فورا دست به کار شده و اقدامی بکنید.

از زمانی که استفاده از تلفن همراه به اوج خود رسید و پیشرفت چشم گیری کرد ، همواره یکی از نگرانی های کاربران این بوده است که چگونه می توان از هک شدن گوشی جلوگیری کرد.

چگونه از هک گوشی خارج شویم

علائمی که نشان می‌دهد کسی دارد گوشی شما را هک می‌کند:
برنامه‌های ناشناس:

یک گوشی هک شده اغلب دارای برنامه‌های نا آشنایی است که در پس زمینه اجرا می‌شوند. این‌ها برنامه‌های مخصوص هکرها هستند که در فروشگاه اپلیکیشن رسمی موجود نیستند.
دائما شارژ باتری پایین است:

هک کردن یک گوشی سریعا شارژ باتری را کاهش می‌دهد. کم شدن دائمی شارژ باتری می‌تواند علامتی باشد که نشان می‌دهد مشکلی به وجود آمده است.
دمای بالای گوشی:

آیا با وجود اینکه از گوشی خود استفاده نکرده‌اید، به نظر داغ می‌آید؟ این می‌تواند نشانگر این باشد که شما هک شده‌اید. فعالیت اضافه دمای هر دستگاهی را بالا می‌برد.
هزینه‌های عجیب:

آیا در صورت‌ حساب گوشی شما هزینه‌هایی وجود دارد که متوجه آن نمی‌شوید؟ هکرهایی که شما را با GPS ردیابی می‌کنند باعث می‌شوند رومینگ و هزینه‌های داده (اینترنت گوشی) بسیار بالا برود.
پیام‌های متنی بیخود:

گوشی‌های هک شده اغلب متن‌هایی شامل کد یا کاراکترهای غیرقابل فهم دریافت می‌کنند. این زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم پیام رسانی گوشی، پیام‌های رمزگذاری شده دریافتی از سوی هکر را انتخاب می‌کند.

چگونه از هک گوشی خارج شویم؟

  1. قبض تلفن خود را بررسی کنید

اگر به دلیل ارسال تعداد زیادی پیامک که شما هرگز آن را ارسال نکرده‌اید برای شما قبض صادر شده است، احتمالا به بدافزاری آلوده شده‌اید که گوشی شما را وادار می‌کند پیامک‌هایی را ارسال و دریافت کند که برای مجرمان سایبری درآمد ایجاد می‌کند.

اگر شما پیامک‌های متنی ناشناس یا تبلیغاتی زیادی دریافت می‌کنید سعی کنید شماره ارسال کننده را مسدود کنید و اگر موفق به انجام این کار نشدید، باید با خدمات دهنده مخابراتی خود تماس بگیرید تا این شماره را مسدود کند.

نکته: هک با شماره تماس هم امکان پذیر هست،برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله (هک گوشی با شماره تلفن های خطرناک) را مطالعه کنید.

  1. به سراغ فهرست اپلیکیشن‌های خود بروید

اگر در فهرست اپلیکیشن‌های خود موردی را مشاهده می‌کنید که هرگز قبلا خودتان آن را دانلود نکرده بودید، نام آن را در اینترنت جستجو کنید و ببینید آیا دیگران در مورد آن نظر منفی داشته و آن را به عنوان بدافزار یا سایر فعالیت‌های مشکوک دسته بندی کرده‌اند یا خیر.

به عنوان نمونه، بدافزار BankBot یک تروجان است که صد‌ها اپلیکیشن اندروید را آلوده کرد تا یک صفحه طعمه (فیشینگ) را برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران نمایش دهد.

  1. به دنبال اپلیکیشن‌ های چراغ قوه و صرفه جویی در مصرف باتری بگردید

اگر گوشی شما پر از اپلیکیشن‌ هایی است که به یاد نمی‌آورید کدامیک از آن‌ها را دانلود کرده‌اید، یک سرنخ جستجو در برخی دسته بندی‌های اپلیکیشن است که بیشتر مورد توجه هکر‌ها قرار دارد. چندین اپلیکیشن چراغ قوه در گوگل پلی به بدافزاری آلوده شده بود که سعی می‌کرد اطلاعات مالی کاربران را به دست آورد. اپلیکیشن‌های صرفه جویی در مصرف باتری نیز اغلب مورد توجه هکر‌ها هستند.

اگر از این نوع اپلیکیشن‌ها روی گوشی خود دارید اسامی آن‌ها را در اینترنت جستجو کنید و ببینید آیا نظرات دیگران در مورد آن منفی است یا خیر. همچنین می‌توانید آن‌ها را حذف کنید و ببینید آیا روی عملکرد گوشی شما تاثیر می‌گذارد.

  1. آیا روی لینکی کلیک کرده‌اید؟

اگر اخیرا روی یک لینک در یک پیام متنی یا پنجره شناور غیرمنتظره کلیک کرده باشید، ممکن است ناخواسته طعمه حملات فیشینگ شده باشید. حملات فیشینگ معمولا در اثر ایجاد حراس یا برانگیختن احساسات شما عمل می‌کنند.

  1. آخرین باری که از وای‌فای عمومی کردید چه زمانی بوده است؟

طبق گزارش آزمایشگاه Kaspersky، از هر چهار هات اسپات یکی از آن‌ها ناامن است، و حتی اگر از یک شبکه وای‌فای استفاده می‌کنید که توسط کلمه عبور محافظت شده است ممکن است توسط فردی با نیت مجرمانه راه اندازی شده باشد. فراتر از این، پروتکلی (WPA۲ یا WPA۳) که ترافیک بین دستگاه‌ها و روتر‌ها را رمزگذاری می‌کند هم ممکن است آسیب پذیر باشد. در سال ۲۰۱۷ محققان دریافتند که استاندارد WPA۲ از یک نقص جدی رنج می‌برد و به ترافیک مشخصی اجازه عبور می‌داد؛ بنابراین تا حد امکان سعی کنید از وای‌فای عمومی اجتناب کنید.

  1. یک اسکن امنیتی را اجرا کنید

از آنجا که اکثر بدافزار‌ها با این هدف طراحی می‌شوند که قابل شناسایی نباشند، شما ممکن است نتوانید خیلی از آن‌ها را پیدا کنید. اپلیکیشن‌های امنیتی، به ویژه برای اندروید، به شما کمک می‌کند این بدافزار‌ها را شناسایی کرده و از حملات سایبری آینده جلوگیری کنید.

ریست فاکتوری برای اندروید و iOS
روش ریست کارخانه در اندروید:

ابتدا به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید.
در لیست تنظیمات بخش Backup & reset را پیدا کرده و وارد آن شوید.
حال برای ریست فکتوری اندروید، Factory Data Reset را لمس کنید.
در این صفحه دستگاه اندرویدی به شما هشدار می‌دهد که با انجام این کار تمام اطلاعات شما، حساب‌های کاربری، برنامه‌ها، و… از دستگاه حذف خواهند شد.
با لمس Reset یا Delete All از انتهای صفحه تصمیم خود را تایید کنید تا پروسه ریست فکتوری آغاز شود.

روش ریست کارخانه در آیفون:

وارد تنظیمت (Settings) شوید.
وارد بخش General شوید.
به سمت پایین حرکت کنید و وارد قسمت Reset شوید.
در این قسمت شما می توانید انتخاب کنید که کدام بخش از اطلاعات آیفون را پاک کند ، همه تنظیمات،تنظیمات مربوط به اینترنت و …، ما در این قسمت گزینه Erase All content and settings را انتخاب می کنیم که به معنی پاک کردن همه محتوا و تنظیمات می باشد را انتخاب میکنیم.
حالا اگر مطمئن هستید که میخواهید دستور انجام شود و اطلاعات حذف شود، گزینه Eraser iPhone را لمس کنید.

روش هایی برای جلوگیری از هک شدن در آینده

هر زمان که با بلوتوث کاری ندارید ، آن را خاموش کنید. بلوتوث یکی از راه‌ های رایج برای هکرها می باشد که به تلفن‌ های هدف دسترسی پیدا کنند.
مراقب وای فای های عمومی باشید. اتصال به وای فای می تواند کار هک را راحت تر و سریع تر کند . اگرچه که بهتر است همیشه از دیتای شخصی خودتان استفاده کنید تا تحت حملات سایبری قرار نگیرید.
تلفن همراه خود را آپدیت کنید. همانطور که گفتیم آپدیت بودن تلفن همراه، به معنی این است که گوشی شما بهترین دفاع در برابر سیستم‌ های اپراتور مختلف را دارد.
حتما از برنامه‌ های رسمی استفاده کنید. برنامه ها را فقط از اپ استور های رسمی خریداری کنید. خارج از اپ استور می‌تواند خطرناک باشد و شما را به دردسر بیندازد.
رمز عبور های قوی بسازید. باهوش باشید و تصمیم گیری های آگاهانه تری اتخاذ کنید. رمز عبور قوی قرار دهید که به ذهن هیچ کس نرسد. هرگز از اطلاعات رایج مثل نام، آدرس، شماره تلفن، تاریخ تولد یا موارد این چنینی برای رمز عبور استفاده نکنید که به راحتی قابل حدس زدن می باشد.
یک آنتی ویروس قوی نصب کنید. بهترین آنتی ویروس های گوشی اندروید را در اینجا معرفی کرده ایم. گوشی های آیفون نیازی به آنتی ویروس ندارند.

در این مقاله درmobile-tracker-free، تلاش داشتیم تا شما را با برخی از روش های خارج شدن از هک گوشی آشنا کنیم تا بتوانید آنها را به خوبی بشناسید و روش های مقابله با آن را نیز یاد بگیرید.

چگونه از هک گوشی خارج شویم!؟

چگونه از هک گوشی خارج شویم!؟

منبع:

www.kaspersky.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا